Felanmälan

När du gör din felanmälan är det viktigt att du anger din adress, inklusive ort.

Ange också tydligt vad som är fel och vart felet är. För att kunna snabba
upp ert ärende ser vi också gärna att du anger om du vill bli kontaktad
via mail eller telefon samt vilka tider en hantverkare/vaktmästare kan komma in i
lägenheten. Om det ej finns möjlighet att komma in i lägenheten under dagen är det viktigt att ni anger när
vi kan kontakta er via telefon.

 Exempel på allvarliga fel:
Huvudsäkring i lägenhet, dvs helt strömlöst
Vattenläckage
Stopp i avlopp
Ej värme eller varmvatten
Glas trasigt genomgående i entredörr eller lägenhet
Inbrott

Alla fält är obligatoriska

Ditt namn

Adress

Ort

E-post

Telefonnummer

Tubnyckel

Meddelande

Du har rätt till lugn och ro
Människor har olika referensramar. En del blir störda av sådant som andra inte bryr sig om. En del är kvällsmänniskor, andra trivs bäst i arla morgonstund. För att olika människor ska fungera tillsammans och trivas bra, krävs alltså att man tar hänsyn till varandra – både inom de egna väggarna och i gemensamma utrymmen. Du har rätt till lugn och ro i ditt hem.

Blir du störd, så ta i första hand kontakt med din störande granne direkt. Om grannen ändå inte upphör att störa dig, kontakta oss.

Exempel på störningar kan vara:
Någon spelar musik på mycket hög volym.
En hund skäller högt och länge.
Någon duschar eller tappar upp vatten mitt i natten.
Naturligtvis ska du och din familj kunna röra er normalt i lägenheten utan att vara rädda för att betraktas som störande. Men mellan klockan 22.00 och 07.00 bör du ta extra hänsyn och försöka vara lite tystare.

Förvarna gärna grannarna
Förvarna gärna dina grannar om du ska ha fest eller om du till exempel behöver borra för att sätta upp tavlor sent någon kväll.

Dina gäster är ditt ansvar
Du har även ansvaret om dina gäster stör – både i lägenheten, i trapphus, ute på gården osv.